Portal Keningau
Selamat datang ke Portal Keningau... jika sudi, sila daftar/login...
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 16 on Sun Jul 14, 2013 3:11 pm
Log in

I forgot my password

Top posters
xbest (537)
 
anissophea (479)
 
SchulzCube (42)
 
Admin (18)
 
mikkesho (16)
 
catwang (14)
 
gerigitan (12)
 
edward38king (12)
 
directlylaugh (11)
 
popolan (11)
 

August 2017
MonTueWedThuFriSatSun
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Calendar Calendar


Banyak PTI di keningau

View previous topic View next topic Go down

Banyak PTI di keningau

Post by Admin on Wed Mar 09, 2011 5:40 pm

Biasa jalan2 di kedai2 keningau? Perasankah anda begitu ramai sekali org2 asing... tdk tau apa pihak berkuasa buat utk mengawal keadaan ini...
avatar
Admin
Admin

Number of posts : 18
Registration date : 2009-01-28

View user profile http://portalkeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Banyak PTI di keningau

Post by jefrinus on Mon Apr 11, 2011 4:39 am

tu lah bah.. siapalah yg kasi masuk tu..!!??
kalau sikit nda apa juga.. banyak lg tu..
hari tu sia pg hospital, ada satu pelipin pg minta ubat, lapas itu sia tingu laa dia pg daftar (kami besabalah saja). basar sudah baitu urang.. tapi dia daftar guna surat beranak yang lama (warna hijau maitu kan..? keci saja dalam lebih kurang saiz A5)..
lapas tu, sy dingar laa pakcik dia mangkali tu panggil dia.. katara betul nama dia bukan urang sabah bah.. logat pn mimang logat pelipin.. time dia daftar, dia guna tu surat baranak.. yang buat sia hairan, dia kasi tapuk2 baitu surat baranak.. lapas tu, tu nurse tida nampak baitu tulisan di surat baranak (kurudet sudah bah), tu nurse tanya laa nama tu urang.. tu urang pn inda tau apa nama yang kana tulis di surat baranak (kalau dia punya, takkan dia inda tau nama dia sendiri kan..??) sampai dia panggil pakcik dia untuk baca tu nama..

jadi, point sia di sini:
1. kita sikarang berkongsi kemudahan dengan PTI.
2. sia mo nasihatkan kepada semua supaya janganlaa kamu kasi hilang IC atau surat baranak kamu. nnt tu pelipin guna nama kamu untuk jadi warganegara malaysia. nnt kalau diurang buat apa2 yg inda bagus, kamu punya nama yang kana..
3. janganlaa talampau memili kerja, habis nnt tu tauke ambil tu pelipin jadi pekerja diurang.. kalau buli, rebut lah bah kerja yg ada daripada duduk diam2 di rumah kasi abis baras..
4. kepada pemilik tanah, jaga betul2 tanah kamurang.. jangan kasi masuk pelipin.. kalau dia sudah masuk, bukan sinang mo halau balik tu.. silap haribulan, tanah kamu diurang tibai.. kalau buli, jangan laa jual, bagi anak2.. sorou pe ada tampat pungut sikarap.. bikin tanam padi pn buli jg.
5. sia pun inda tau macamana mo halau diurang (sia tiada kuasa bah..hehe..), jd sia harap pihak yg ada kuasa buli tulung halau diurang laa.. bikin samak saja di pekan.. kalau hensem nda apa juga.. haha..

Very Happy

jefrinus

Number of posts : 1
Registration date : 2011-03-09

View user profile

Back to top Go down

Re: Banyak PTI di keningau

Post by Ewod on Wed Apr 20, 2011 8:58 am

Bukan banyak tapi ramai, kalau datang butul-butul cari makan tida apa juga ini, datang sini jual tambirang semua buli tiada yang tidak buli, bah kalau diurang. Tatapi orang asal mesti mau tau bukan saja pilipin PATI tau tapi juga itu bugis, jawa, tatur, butun dan banyak lagil ah termasuk juga cina. jadi kita urang perlu hati-hati jangan kasi muka itu pati, jangan ambil diurang bekeraja apa pun, jangan beli barang yang diurang jual siapa kasi keraja, beli diurang punya barang berarti kita tulung kasi makan dan mau diurang berada di sini, ingat itu

Ewod

Number of posts : 8
Registration date : 2010-10-13

View user profile

Back to top Go down

Re: Banyak PTI di keningau

Post by Admin on Wed Jul 25, 2012 11:08 pm

Tdk syak lg.. mmg keningau dibanjiri org asing... harap polis dpt mengawal keselamatan...
avatar
Admin
Admin

Number of posts : 18
Registration date : 2009-01-28

View user profile http://portalkeningau.forumotion.com

Back to top Go down

Re: Banyak PTI di keningau

Post by Sumandak87© on Fri Oct 25, 2013 8:27 am

Mngkn Keningau akan mjd sunyi sepi klu tiada PTI ni. Tengok sj pasar mlm keningau... Bukan dibanjiri org tempatan tapi pilak. Kenapa negri Sabah mcm ne??? Tapi sbnrnya bukan keningau sj yg dibanjiri PTI KK pun sama juga... Tengok tu d area center point punya bnyk pilak melepak...

Sumandak87©

Number of posts : 3
Registration date : 2013-10-25

View user profile

Back to top Go down

Re: Banyak PTI di keningau

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum