Portal Keningau
Selamat datang ke Portal Keningau... jika sudi, sila daftar/login...
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 16 on Sun Jul 14, 2013 3:11 pm
Log in

I forgot my password

Top posters
xbest (537)
 
anissophea (479)
 
SchulzCube (42)
 
Admin (18)
 
mikkesho (16)
 
catwang (14)
 
gerigitan (12)
 
edward38king (12)
 
directlylaugh (11)
 
popolan (11)
 

August 2017
MonTueWedThuFriSatSun
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Calendar Calendar


Belajar Asas Menjahit Baju Kurung Moden dan Tradisional

View previous topic View next topic Go down

Belajar Asas Menjahit Baju Kurung Moden dan Tradisional

Post by xbest on Mon May 12, 2014 5:42 pm

Jika anda sedang tercari-cari cara untuk MENAMBAH PENDAPATAN? Inilah penyelesaian yang REALISTIK. Belajar menjahit dan ambil upah menjahit baju orang lain.



Mulakan dengan belajar menjahit baju kurung sendiri dulu. Kemudian ambil upah menjahit baju secara kecil-kecilan. Kemudian buka kedai jahit atau butik sendiri. Pastinya lumayan, kan? Kalau ada kedai jahit sendiri dan ada pekerja sendiri…lagilah lumayan!!!

SEGALANYA MUNGKIN! Inilah titik permulaan untuk mengubah hidup anda!!

===> http://tinyurl.com/JahitBajuKurung4uu


Apa faedahnya belajar menjahit:

1) Mengurangkan kos membeli dan menempah baju.. (Hari Raya, kenduri, baju sekolah anak-anak, baju baru…)
2) Tambah pendapatan (ambil upah menjahit)
3) Mengisi masa lapang dengan hobi yang bermanfaat


Dan banyak lagi…
Apa kelebihan panduan  Belajar menjahit ini:

1) Senang difahami dan diikuti walaupun anda LANGSUNG TIADA ASAS DALAM JAHITAN.
2) Jaminan pulangan wang 100% dalam tempoh 30 hari jika tidak berpuas hati.
3) Tidak perlu menghadiri kelas menjahit, boleh belajar bila-bila masa.
4) Menjimatkan kos. Kelas menjahit baju kurung berharga sehingga RM200. Harga ebook ini tidak sampai RM50 pun…


Dan banyak lagi kelebihan lain…

Keterangan lanjut di: ===> http://tinyurl.com/JahitBajuKurung4uu

Pelajari asas menjahit baju kurung, mengambil ukuran, melukis pola, memotong kain, menjahit kain, menjahit poket baju, menjahit pinggang kain dan lain-lain. Semuanya ditunjukkan dengan illustrasi, gambar sebenar dan teks keterangan langkah demi langkah yang mudah difahami dan diikuti secara praktikal.


JOM BELAJAR MENJAHIT BAJU KURUNG SEKARANG!!

Dapatkan panduan lengkap ini sekarang dan anda boleh terus mahir menjahit baju kurung:
KLIK ===> http://tinyurl.com/JahitBajuKurung4uu

Dapatkan sekarang dan mahirkan diri anda dengan kemahiran baru ini!! Kemudian bina masa depan dengan kemahiran menjahit. Mulakan dengan belajar menjahit baju kurung. Siapa tahu, andalah pemilik kedai jahit/ butik yang dapat menjana pendapatan lumayan dengan kemahiran yang amat mudah dipelajari ini. Jangan berlengah lagi. Dapatkan SEKARANG!!

xbest

Number of posts : 537
Registration date : 2014-04-30

View user profile

Back to top Go down

Re: Belajar Asas Menjahit Baju Kurung Moden dan Tradisional

Post by xbest on Thu May 15, 2014 1:29 pm

Asas menjahit: Cara ambil ukuran baju kurung

1. Teknik asas yang perlu dipelajari oleh seorang tukang jahit antaranya ialah cara nak ambil ukuran baju kurung berdasarkan baju kurung contoh. Tak kisahlah baju kurung moden, baju kurung Pahang, mahupun Riau. Boleh perhatikan contoh asas ambil ukuran di bawah;

Perhatikan tanda-tanda A hingga L & ambil ukuran bagi tanda-tanda berikut:



A-B = Lebar bahu, ukur lurus di bawah lubang leher
D-J = Labuh baju
C-D = Labuh lengan
D-E = Lebar lengan
G-F = Lebar kekek
F-E = Lebar pesak atas
H-J = Lebar pesak bawah

Cara nak lukis pola baju kurung? Lukis pola untuk senang potong kain nanti. Bila nak potong kain nanti, senang. Macam mana nak lukis pola untuk baju kurung? Ada contoh tak?

3. Cara nak potong kain? Pola dah lukis. Sampai bab potong-memotong kain pulak. Ada caranya. Ada cara mudah dan senang untuk anda praktikkan. Kalau kain jenis lembut & licin, ada caranya nak potong supaya cantik dan elok.

4. Cara nak jahit/cantum bahagian baju kurung? Semua bahagian dan siap potong. Kenalah cantum dengan menjahit untuk siapkan sepasang baju kurung. Jadi, nak cantum bahagian mana dulu? Kalau nak pasang zip, bila nak pasang? Getah? Kain susun tepi pun ada. Macam mana nak jahit ek?

5. Cara jahit poket baju kurung?Ada poket sisi senang. Boleh simpan smartphone katanya. Jadi, macam mana pula nak jahit poket untuk baju kurung moden/Pahang/Riau? Ini antara teknik-teknik dan cara nak belajar jahit baju kurung moden/Pahang/Riau. Tak kisah. Mana-mana pun boleh dijahit dengan syarat anda tahu asas jahitan.

Panduan Jahit Baju Kurung

Rakan saya ni memang seorang tukang jahit. Dia siapkan 1 panduan terbaik untuk anda belajar step by step cara menjahit baju kurung. Anda boleh tengok sendiri panduan ni. Kalau yakin, bolehlah dapatkannya yer. Tiada paksaan pun.

Kalau anda betul-betul nak belajar, saya rasa ini antara panduan nak belajar menjahit yang terbaik yang boleh anda buat. Anda boleh dapatkan panduan menjahit baju kurung di pautan di bawah.

===> http://tinyurl.com/JahitBajuKurung2u


xbest

Number of posts : 537
Registration date : 2014-04-30

View user profile

Back to top Go down

Re: Belajar Asas Menjahit Baju Kurung Moden dan Tradisional

Post by xbest on Sat May 17, 2014 1:29 pm

Zaman sekarang ni nak cari orang yang jahit baju ni sebenarnya agak senang..sebabnya pergi je kedai..ada la yang boleh buatkan. Itupun bergantung la kat kedai tu terima tempahan lagi ke tak.Kalau time musim perayaan, mau lagi 6 bulan nak raya baru tempah? Tak gitu?

Susah ke Jahit Baju Kurung ni?

Aku sendiri takde la pernah jahit baju sendiri..semuanya beli dan tempah juga. Kalau ada kakak-kakak atau adik-adik kat luar sana tu yang minat nak belajar..mana tahu, nanti kalau yang belum kahwin tu..nak pelajari skill menjahit ni..bukan semua orang nak ajarkan. Tapi kalau korang dapatkan Panduan Jahit Baju Kurung ni, korang mungkin akan lebih disayangi oleh mak mertua korang dan juga sedara mara terdekat..Very Happy

Boleh percaya ke kalau beli panduan tu terus boleh jahit baju? Sebenarnya kalau korang baca je, dan tak buat..memang sampai sudah pun korang tak boleh nak buat. Jom tengok apa yang pembeli-pembeli sebelum ni dah komen tentang Panduan Jahit Baju Kurung ni..


Betul tak apa aku cakap? Skill ni juga kalau lelaki atau perempuan boleh dapat. Itu salah satu skill yang korang boleh pelajari untuk membolehkan korang mendapatkan ribuan ringgit sehari..betul..tak tipu punya..itupun bergantung la kepada kemampuan korang nak menjahit. Surirumah yang takde buat apa kat rumah tu, kalau duk tengok cerita Korea je petang-petang..apa kata sambil-sambil tu korang belajar jahit baju kurung…Raya akan datang dah boleh jahit untuk anak-anak dan suami korang sekali..haa..pakej gitu..

Kalau cantik, orang kompem puji..Eh..cantik la baju korang pakai ni..beli mana? So dengan berlagaknya korang boleh la cakap…Ala..aku jahit sendiri je..Kalau nak tempah bagitahu ye? Nampak permainan di situ..Sekali tempah pun berbaloi gak kan? Baju dah orang sediakan..korang kena jahit je ikut ukuran..tapi pastikan korang dah praktis dulu la sampai terer..kang kain mahal-mahal korang kena ganti plak..tak gitu?

Dah tahu caranya kan? Jangan risau kakak-kakak dan adik-adik semua..dah ada yang berjaya..takkan la korang tak nak buat kan? Ilmu ni amatlah bermanfaat..so tak rugi kalau korang belajar..Anggap je duit yang korang keluarkan tu macam korang pergi kelas menjahit, siap dapat video lagi tu..sambil-sambil tengah rest..boleh tengok.

Panduan Jahit Baju Kurung

==> http://tinyurl.com/AsasBajuKurung2014


xbest

Number of posts : 537
Registration date : 2014-04-30

View user profile

Back to top Go down

Re: Belajar Asas Menjahit Baju Kurung Moden dan Tradisional

Post by xbest on Mon May 19, 2014 10:47 pm

Jika anda sedang tercari-cari cara untuk MENAMBAH PENDAPATAN?
Inilah penyelesaian yang REALISTIK. Belajar menjahit dan ambil
upah menjahit baju orang lain.

Mulakan dengan belajar menjahit baju kurung sendiri dulu.
Kemudian ambil upah menjahit baju secara kecil-kecilan.
Kemudian buka kedai jahit atau butik sendiri. Pastinya lumayan, kan?
Kalau ada kedai jahit sendiri dan ada pekerja sendiri…lagilah lumayan!!!

SEGALANYA MUNGKIN! Inilah titik permulaan untuk mengubah hidup anda!!

http://tinyurl.com/AsasBajuKurung2014


Apa faedahnya belajar menjahit:

1) Mengurangkan kos membeli dan menempah baju.. (Hari Raya, kenduri,
baju sekolah anak-anak, baju baru…)
2) Tambah pendapatan (ambil upah menjahit)
3) Mengisi masa lapang dengan hobi yang bermanfaat

Dan banyak lagi…
Apa kelebihan panduan Belajar menjahit ini:

1) Senang difahami dan diikuti walaupun anda LANGSUNG TIADA ASAS DALAM JAHITAN.
2) Jaminan pulangan wang 100% dalam tempoh 30 hari jika tidak berpuas hati.
3) Tidak perlu menghadiri kelas menjahit, boleh belajar bila-bila masa.
4) Menjimatkan kos. Kelas menjahit baju kurung berharga sehingga RM200.

Dan banyak lagi kelebihan lain…

Keterangan lanjut di: http://tinyurl.com/AsasBajuKurung2014

Pelajari asas menjahit baju kurung, mengambil ukuran, melukis pola, memotong kain,
menjahit kain, menjahit poket baju, menjahit pinggang kain dan lain-lain.
Semuanya ditunjukkan dengan illustrasi, gambar sebenar dan teks keterangan
langkah demi langkah yang mudah difahami dan diikuti secara praktikal.


JOM BELAJAR MENJAHIT BAJU KURUNG SEKARANG!!

Dapatkan panduan lengkap ini sekarang dan anda boleh terus mahir menjahit baju kurung:

KLIK =====> http://tinyurl.com/AsasBajuKurung2014

Dapatkan sekarang dan mahirkan diri anda dengan kemahiran baru ini!!
Kemudian bina masa depan dengan kemahiran menjahit. Mulakan dengan belajar menjahit baju kurung.
Siapa tahu, andalah pemilik kedai jahit/ butik yang dapat menjana pendapatan lumayan dengan
kemahiran yang amat mudah dipelajari ini. Jangan berlengah lagi.
Dapatkan SEKARANG!!

KLIK SEKARANG ====> http://tinyurl.com/AsasBajuKurung2014

xbest

Number of posts : 537
Registration date : 2014-04-30

View user profile

Back to top Go down

Re: Belajar Asas Menjahit Baju Kurung Moden dan Tradisional

Post by xbest on Thu May 22, 2014 1:27 pm


TAK PERLU SUSAH-SUSAH buang masa di ‘Google’ untuk mencari cara menjahit baju kurung lagi…Tak perlu bayar mahal-mahal untuk kelas menjahit…anda akan ditunjukkan bagaimana anda boleh mempelajari cara menjahit baju kurung dengan mudah, cepat dan praktikal...

Dapatkan cara jahit baju kurung sekarang di sini: KLIK SEKARANG ====> BelajarJahitBajuKurung

Belajar asas menjahit baju kurung, mengambil ukuran, melukis pola, memotong kain, menjahit kain, menjahit poket baju, menjahit pinggang kain dan lain-lain. Semuanya ditunjukkan dengan illustrasi, gambar sebenar dan teks keterangan langkah demi langkah yang mudah difahami dan diikuti secara praktikal.

Jika anda sedang tercari-cari cara untuk MENAMBAH PENDAPATAN? Inilah penyelesaian yang REALISTIK. Belajar menjahit dan ambil upah menjahit baju orang lain.

Mulakan dengan belajar cara menjahit baju kurung sendiri dulu. Kemudian ambil upah menjahit baju secara kecil-kecilan. Kemudian buka kedai jahit atau butik sendiri. Pastinya lumayan, kan? Kalau ada kedai jahit sendiri dan ada pekerja sendiri...lagilah lumayan!!!

SEGALANYA MUNGKIN! Inilah titik permulaan untuk mengubah hidup anda!!

Sekarang, anda boleh mempelajari cara menjahit baju kurung dengan MUDAH, CEPAT dan PRAKTIKAL.
Anda boleh terus menjahit baju kurung sekarang. KLIK SEKARANG ====> BelajarJahitBajuKurung

Apa faedahnya belajar menjahit:
1) Mengurangkan kos membeli dan menempah baju.. (Hari Raya, kenduri, baju sekolah anak-anak, baju baru...)
2) Tambah pendapatan (ambil upah menjahit)
3) Mengisi masa lapang dengan hobi yang bermanfaat
Dan banyak lagi...

Apa kelebihan panduan ini:
1) Senang difahami dan diikuti walaupun anda LANGSUNG TIADA ASAS DALAM JAHITAN.
2) Jaminan pulangan wang 100% dalam tempoh 30 hari jika tidak berpuas hati.
3) Tidak perlu menghadiri kelas menjahit, boleh belajar bila-bila masa.
4) Menjimatkan kos.
Dan banyak lagi kelebihan lain...

JOM BELAJAR MENJAHIT BAJU KURUNG SEKARANG!!
Dapatkan sekarang dan mahirkan diri anda dengan kemahiran baru ini!! Kemudian bina masa depan dengan kemahiran menjahit. Mulakan dengan belajar cara menjahit baju kurung. Siapa tahu, andalah pemilik kedai jahit/ butik yang dapat menjana pendapatan lumayan dengan kemahiran yang amat mudah dipelajari ini. Jangan berlengah lagi.

Dapatkan SEKARANG!!
KLIK SEKARANG ====> BelajarJahitBajuKurung


Tambah ilmu ==> Tambah kemahiran ==> Tambah pendapatan.

xbest

Number of posts : 537
Registration date : 2014-04-30

View user profile

Back to top Go down

Re: Belajar Asas Menjahit Baju Kurung Moden dan Tradisional

Post by xbest on Mon May 26, 2014 4:24 pm

Ebook Jahit Baju Melayu Lelaki + Seluar - Panduan Langkah Demi Langkah ini dilengkapi dengan illustrasi, gambar sebenar dan teks penerangan yang amat mudah difahami dan diikuti secara praktikal. Ebook ini menunjukkan cara menjahit baju melayu lelaki berserta seluar.

Modul 1: Pengenalan
Bagi memastikan proses menyiapkan sepasang Baju melayu berjalan dengan lancar, anda akan didedahkan dengan asas baju melayu. Penerangannya disertakan dalam setiap modul yang berkaitan. Pentingkah untuk mengetahui asasnya? Ya, ini bagi memastikan proses keseluruhan dalam menyiapkan sepasang Baju Melayu lebih mudah. Apabila anda sudah memahami asas baju melayu, anda bebas mengubah saiz-saiz tertentu kepada saiz yang disukai. Anda juga bebas mengabaikan langkah-langkah tertentu dalam menjahit baju melayu apabila anda sudah yakin dan mahir kelak.

Modul 2: Teknik Mengambil Ukuran
Ketahui teknik-teknik mengambil ukuran berdasarkan ukuran badan dan baju contoh. Belajar cara mengambil ukuran semua bahagian baju melayu untuk menentukan ukuran-ukuran penting ysng diperlukan termasuk ukuran pesak, kekek dan lain-lain lagi. Apabila ingin memastikan baju yang dijahit selesa dipakai, ukuran yang diambil perlulah betul.

Modul 3: Teknik Melukis Pola
Secara asasnya, pola diperlukan untuk menghasilkan sehelai baju melayu. Pola digunakan untuk memudahkan proses memotong kain dan mengelakkan kesilapan. Di dalam panduan cara menjahit baju melayu ini anda akan mempelajari secara terperinci bagaimanakah cara melukis pola yang betul dari mula hingga akhir. Belajar cara mudah melukis pola untuk semua bahagian baju melayu.

Modul 4: Teknik Memotong dan menjahit Kain
Bagaimana cara memotong kain menggunakan pola? Bagaimana memastikan kain dipotong dengan ukuran yang tepat? Anda akan diajar teknik-tekniknya. Bagaimanakah cara menjahit bahagian baju yang sudah dipotong? Bagaimana mencantum pesak dengan kekek baju melayu? Bagaimana mencantum lengan baju melayu? Bahagian mana yang perlu disambung terlebih dahulu? pesak, kekek, lengan atau bahagian-bahagian badan yang lain? Ketahuinya di sini.

Modul 5: Teknik Menjahit Poket Baju
Bahagian ini akan menunjukkan cara menyiapkan poket baju melayu. Anda akan mempelajari cara menentukan ukuran poket baju melayu. Pelajari juga cara untuk memastikan poket yang dijahit pada baju melayu kemas dan cantik. Ada beberapa tips yang dapat memastikan poket yang dijahit pada baju kemas dan cantik. Pelajarinya di sini.

Modul 6: Teknik Menjahit Leher Baju
Menjahit leher baju melayu akan menjadi susah jika anda tidak mengetahui cara yang betul. Pelajari cara betul untuk membuat tetulang leher baju melayu. Bagaimana untuk menentukan ukuran leher baju melayu? Bagaimana untuk menghasilkan tetulang leher baju? Apa peralatan yang diperlukan? Bagaimana untuk melekatkan tetulang baju? Pelajarinya di sini.

Modul 7: Teknik Menjahit Seluar
Pelajari juga cara menyiapkan seluar baju melayu. Anda akan ditunjukkan satu persatu cara untuk melukis pola seluar, cara memotong dan juga cara betul untuk mencantum kepingan kain yang telah dipotong.

Modul 8: Teknik Menjahit Zip Seluar
Cara menjahit zip pada seluar adalah berbeza dengan zip yang dijahit pada kain. Susah untuk menjahit bahagian ini jika anda tidak mengetahui caranya. Jika caranya diketahui, ianya akan menjadi mudah. Ketahui teknik yang betul untuk menghasilkan zip seluar. Ketahui ukuran yang betul dan cara menjahitnya pada seluar.

Modul 9: Teknik Menjahit Pinggang Seluar
Bagaimana ingin memastikan bahagian pinggang seluar baju melayu yang dijahit menjadi kemas dan selesa dipakai? Anda akan belajar tekniknya. Anda akan diajar dua cara menjahit pinggang seluar iaitu dengan menggunakan pengeras sahaja dan dengan menggunakan getah yang dicampur pengeras. Setiap langkah ditunjukkan satu persatu dan amat mudah untuk anda mengikutinya secara praktikal.

Modul 10: Teknik Menyiapkan Kemasan Akhir
Anda akan diajar cara menjahit kemasan-kemasan akhir di bahagian lengan, bawah baju dan seluar baju melayu. Teknik bagi memastikan kemasan akhir yang dilakukan mendapat hasil yang kemas dan selesa dipakai ditunjukkan di sini.

Anda berjaya menyiapkan sepasang baju melayu yang sedia untuk dipakai selepas menyiapkan bahagian ini.

Bagi mereka yang berminat untuk mendapatkan panduan ini boleh dapatnya sekarang disini.
http://tinyurl.com/AsasBajuKurung2014


xbest

Number of posts : 537
Registration date : 2014-04-30

View user profile

Back to top Go down

Re: Belajar Asas Menjahit Baju Kurung Moden dan Tradisional

Post by xbest on Sat Sep 20, 2014 2:25 pm




Berikut adalah isi kandungan Ebook Jahit Baju Melayu:
1) Cara mengukur, melakar pola, menggunting dan mencantum bahagian baju.
2) Cara menghasilkan poket dan leher baju melayu.
3) Cara mengukur, melakar pola, menggunting dan mencantum seluar baju melayu.
4) Cara menjahit zip dan menjahit poket.
5) Cara menyiapkan kemasan akhir sepasang baju melayu.


Panduan ini dilengkapi dengan illustrasi, gambar sebenar dan teks penerangan langkah demi langkah Cara Menjahit Baju Melayu dan Seluar.
Untuk keterangan lanjut mengenai isi kandungan Ebook Jahit Baju Kurung Tradisional, Jahit Baju Kurung Moden dan Jahit Baju Kurung Riau/ Pahang, sila layari:

===> http://tinyurl.com/JahitBajuKurung2u



xbest

Number of posts : 537
Registration date : 2014-04-30

View user profile

Back to top Go down

Re: Belajar Asas Menjahit Baju Kurung Moden dan Tradisional

Post by xbest on Sun Jan 04, 2015 10:59 am

Pelajari asas menjahit baju kurung, mengambil ukuran, melukis pola, memotong kain, menjahit kain, menjahit poket baju, menjahit pinggang kain dan lain-lain. Semuanya ditunjukkan dengan illustrasi, gambar sebenar dan teks keterangan langkah demi langkah yang mudah difahami dan diikuti secara praktikal.

===> http://tinyurl.com/JahitBajuKurung2u


xbest

Number of posts : 537
Registration date : 2014-04-30

View user profile

Back to top Go down

Re: Belajar Asas Menjahit Baju Kurung Moden dan Tradisional

Post by xbest on Tue Apr 14, 2015 8:27 am

Dengan adanya panduan ini kita dapat belajar asas menjahit, mengambil ukuran, melukis pola, memotong kain, menjahit kain, menjahit poket baju, menjahit pinggang kain dan lain-lain. Semuanya ditunjukkan dengan illustrasi, gambar sebenar dan teks keterangan langkah demi langkah yang mudah difahami dan diikuti secara praktikal. Secara tak langsung boleh juga menjana pendapatan tambahan disamping menambahkan ilmu menjahit.

===> http://tinyurl.com/JahitBajuKurung2u


xbest

Number of posts : 537
Registration date : 2014-04-30

View user profile

Back to top Go down

Re: Belajar Asas Menjahit Baju Kurung Moden dan Tradisional

Post by xbest on Mon May 18, 2015 7:45 am

DOWNLOAD EBOOK JAHIT BAJU KURUNG TRADISIONAL
PERCUMA Untuk Tempoh Terhad Sahaja - Link download akan dipadam pada bila-bila masa.

http://bit.ly/475923TradisionalPart1
http://bit.ly/475923TradisionalPart2
http://bit.ly/475923TradisionalPart3
http://bit.ly/475923TradisionalPart4
http://bit.ly/475923TradisionalPart5
http://bit.ly/TradisionalPart6
http://bit.ly/TradisionalPart7

Hanya ebook Jahit Baju Kurung Tradisional sahaja yang diedarkan secara percuma. Lain-lain ebook iaitu Ebook Jahit Baju Kurung Moden, Baju Kurung Riau/ Pahang, Baju Melayu dan Pelbagai jubah hanya boleh didapati dengan sah melalui pembelian dari link ini:

==> http://tinyurl.com/JahitBajuKurung2u


xbest

Number of posts : 537
Registration date : 2014-04-30

View user profile

Back to top Go down

Re: Belajar Asas Menjahit Baju Kurung Moden dan Tradisional

Post by xbest on Sat May 23, 2015 8:40 am

Menjahit ini sangat sinonim dengan wanita tapi lelaki juga boleh mencubanya (ramai pereka fesyen hebat terdiri daripada kaum lelaki). Ataupun anda boleh cadangkan idea ini kepada isteri, adik-beradik atau kenalan wanita anda.

===> http://tinyurl.com/JahitBajuKurung2u

xbest

Number of posts : 537
Registration date : 2014-04-30

View user profile

Back to top Go down

Re: Belajar Asas Menjahit Baju Kurung Moden dan Tradisional

Post by xbest on Sun Jun 07, 2015 3:27 pm

5 produk yang boleh didapati di panduanbajukurung.com buat masa sekarang:

1) Jahit Baju Kurung Tradisional + Kain susun tepi
2) Jahit Baju Kurung Moden + Kain Kipas Belakang
3) Jahit Baju Kurung Riau/ Pahang + Kain Lipat Batik
4) Jahit Baju Melayu + Seluar
5) Jahit Pelbagai Jubah (A Cut, Moden, Princess Cut, Empire Cut & Peplum)


Lagi info, klik sini: Panduan Jahit Baju Kurung


xbest

Number of posts : 537
Registration date : 2014-04-30

View user profile

Back to top Go down

Re: Belajar Asas Menjahit Baju Kurung Moden dan Tradisional

Post by xbest on Fri Jul 24, 2015 5:35 pm

Belajar cara menjahit baju kurung
dengan panduan langkah demi langkah.
Inilah cara mudah dan cepat untuk
belajar jahit baju kurung.

Lagi info, klik dibawah:


==> http://tinyurl.com/JahitBajuKurung2u


xbest

Number of posts : 537
Registration date : 2014-04-30

View user profile

Back to top Go down

Re: Belajar Asas Menjahit Baju Kurung Moden dan Tradisional

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum